Ogłoszenia

ZAPYTANIE OFERTOWE Remont zabytkowego kościoła w Damnicy

Damnica, dn. 19.07.2024 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

Remont zabytkowego kościoła w Damnicy

I.  Zamawiający

Nazwa zamawiającego: Parafia Rzymsko Katolicka p.w. Świętego Józefa

NIP: 839-186-30-91

Adres: Zagórzyca 41, 76-231 Damnica

E-mailpzagorzyca@diecezja-pelplin.pl

Osoba upoważniona do reprezentowania Zamawiającego: Ksiądz Marcin Baska – Proboszcz Parafii

Osoba upoważniona do kontaktu: Ksiądz Marcin Baska tel. 508-850-989

II. Tryb udzielenia zamówienia

1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2023.1605 ze zm.).

3. Zadanie inwestycyjne jest dofinansowane ze środków Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków.

4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2023.1610 ze zm.)

III. Opis przedmiotu zamówienia

1. Nazwa zamówienia: Remont zabytkowego kościoła w Damnicy

2. Zakres prac: Przedmiotem inwestycji jest obiekt kościoła filialnego p.w. Matki Boskiej Częstochowskiej w Damnicy, położonego na działce nr. 166 w obrębie ewidencyjnym Damnica, wpisanego do rejestru zabytków w dniu 30.12.1999r., numer rejestru województwa pomorskiego A-1703. Zakres planowanych prac obejmuje niezbędne prace remontowo – konserwatorskie.

Zakres prac:

– konserwacja i renowacja cokołów kamiennych wraz z hydrofobizacją;

– czyszczenie elewacji ceglanej i jej renowacja;

– uzupełnienie spoin i ubytków cegieł w elewacji;

– wymiana pokrycia dachowego (dachówka) z wykonaniem izolacji;

– wymiana orynnowania;

– wymiana włazu na wieżę;

– wykonanie instalacji odgromowej;

– renowacja i konserwacja iglicy na wieży;

– rekonstrukcja pokryw przypór na elewacjach;

– badania architektoniczne wnętrza – ścian i sufitów;

– rekonstrukcja i renowacja polichromii- sufit;

– renowacja tynków wraz z malowaniem;

– renowacja ławek kościelnych;

– renowacja drzwi wewnętrznych drewnianych;

– wymiana podestu przy ołtarzu;

– renowacja żyrandoli i kinkietów;

– wymiana instalacji elektrycznej wraz z oprawami;

– wymiana posadzki i płytek ściennych w zakrystii;

– odnowienie okładzin ściennych i sufitu zakrystii;

– nadzór konserwatorski wraz z wykonaniem dokumentacji konserwatorskiej

– wykonanie tablicy informacyjnej z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w §12 Załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r.

Wszelkie adaptacje zewnętrzne i wewnętrzne uzgadniane będą z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Gdańsku – delegatura Słupsk. Realizowane prace odbywać się będą na obiekcie zabytkowym z uwarunkowaniem ich przeprowadzenia z zachowaniem w jak największym stopniu oryginalnej struktury zabytkowej, pozyskaniu i wbudowaniu odpowiednich materiałów pod względem stylizacji historycznej oraz wkomponowaniu tych robót do struktury zabytkowej.

3. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik no niniejszego zapytania ofertowego. Zakres robót obejmuje wykonanie wszelkich niezbędnych prac zgodnie z postanowieniami niniejszego zapytania, dokumentacją projektową, warunkami technicznymi, normami, przepisami, zgodami administracyjnymi, projektowanymi postanowieniami umowy, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną. Zamawiający informuje, że przedmiar robót ma charakter poglądowy, pomocniczy i nie stanowi podstawy do wyceny robót.

4. Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do 13 miesięcy od dnia podpisania umowy z Wykonawcą.

5. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji na wykonane roboty stanowiące przedmiot niniejszej umowy na okres 5 lat od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy.

6. Okres rękojmi za wady wynosi 2 lata od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 

IV. Opis sposobu obliczania ceny

1. Cena oferty ma być wyrażona w PLN zgodnie z polskim systemem płatniczym, z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Cenę oferty obejmującą dane zadanie należy wskazać w Formularzu Oferty (załącznik nr 1) w formie ceny ryczałtowej, w pełnej zgodności z prawem budowlanym, dokumentacją projektową, zapytaniem ofertowym, obejmującą koszty wszelkich robót przygotowawczych oraz ponoszeniem we własnym zakresie związanych z tym kosztów, kosztów robót porządkowych, zagospodarowania placu budowy, sporządzenia dokumentacji odbiorowej oraz podatek VAT w ustawowej wysokości, z uwzględnieniem wprowadzonych zmian na etapie postępowania przetargowego.

2. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
W związku z powyższym zaleca się, aby Wykonawca bardzo szczegółowo sprawdził w terenie warunki wykonania przedmiotu zamówienia.

V. Ocena ofert

1. W przypadku złożenia ofert przez więcej niż jednego Wykonawcę, Zamawiający dokona oceny i wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie przyjętych kryteriów oceny ofert, tj. cena – 100%.

2. Zamawiający poprawi w ofercie:

1) oczywiste omyłki pisarskie,

2) oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek,

3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty

VI. Warunki udziału w postępowaniu

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

1) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane (umowy) obejmujące swoim zakresem przebudowę lub remont na budynku sakralnym wpisanym do rejestru zabytków obejmujące swoim zakresem roboty remontowe wnętrz, dachu, ceglanej elewacji.

Na potwierdzenie spełniania ww. warunku, Wykonawca do oferty dołączy wykaz robót (załącznik nr 6) wraz z dowodami potwierdzającymi należyte ich wykonanie. Dowodami mogą być w szczególności: referencje, protokół odbioru,

2) dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202), oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278), mogącą kierować robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków – stosowanie do wymagań określonych w art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2014 r. poz. 1446) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków z dnia 22 czerwca 2017 r. (Dz.U.
z 2017 r. poz. 1265),

Na potwierdzenie spełniania ww. warunku, Wykonawca do oferty dołączy wykaz osób (załącznik nr 7)

2. Zamawiający na każdym etapie może wezwać każdego Wykonawcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków określonych w ust. 1.

3. Zamawiający dokonuje oceny spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych wraz ofertą dokumentów. W przypadku braku dokumentów w ofercie lub przedstawione dokumenty będą zawierały błędy Zamawiający, w celu weryfikacji czy najkorzystniejsza oferta spełnia wymagania przez niego postawione, wezwie Wykonawcę do ich uzupełnienia lub poprawienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wzywania do uzupełnienia lub poprawienia dokumentów przez Wykonawcę, którego oferta nie jest najkorzystniejsza.

VII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1. Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19.08.2024r. do godz. 10:00

2. Ofertę można złożyć:

1) Osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym tel.: 508-850-989)

2) Listownie na adres:

Parafia Rzymsko Katolicka p.w. Świętego Józefa ,

Zagórzyca 41,

76-231 Damnica.

 Uwaga! Decyduje data wpływu.

3. Ofertę składa się na formularzu ofertowym (załącznik nr 1).

Do oferty należy dołączyć:

– wykaz robót (załącznik nr 6) wraz z dowodami potwierdzającymi należyte ich wykonanie;

– wykaz pracowników (załącznik nr 7).

4. Osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy musi być upoważniona do reprezentowania Wykonawcy.

5. Oferta powinna być złożona w języku polskim i w formie pisemnej.

6. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.

7. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

8. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi wykonawca.

VIII. Dodatkowe informacje

1. Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji ofert z dwoma wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty.

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyny.

3. Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę o wyborze jego oferty jako najkorzystniejszej oraz opublikuje na swojej stronie informację o wyborze oferty.

4. Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się w dniu wskazanym jako termin składania ofert. 

5. Najpóźniej w dniu popisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy, który będzie podstawą do dokonywania rozliczeń z Wykonawcą za wykonane i ukończone części robót, zawierający: podział zakresu rzeczowego będącego przedmiotem umowy oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji robót budowlanych.

IX. Informacja dotycząca ochrony danych osobowych

1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest : Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Świętego Józefa, Zagórzyca 41 76-231 Damnica

2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie zapytania ofertowego.

3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.

4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy p.z.p. związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.

7) posiada Pani/Pan:

a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);

b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);

c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);

d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

8) nie przysługuje Pani/Panu:

w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 

Załączniki:    

1.       Formularz ofertowy

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-1-formularz-ofertowy-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.docx

2.       Projekt umowy

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-2-projekt-umowy-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.docx

3.       Przedmiar robót

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-3-Przedmiar-robot-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.pdf

4.       Projekt architektoniczno-budowlany

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-4-Projekt-Architektoniczny-Budowlany-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.pdf

5.       Program prac konserwatorskich

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-5-Program-prac-konserwatorskich-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.pdf

6.       Wykaz zrealizowanych robót

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-6-wykaz-robot-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.docx

7.       Wykaz osób               

https://parafiazagorzyca.pl/wp-content/uploads/2024/07/Zalacznik-nr-7-wykaz-osob-Remont-zabytkowego-kosciola-w-Damnicy.docx                                                               

  /-/ Ks. Marcin Baska

Proboszcz Parafii